ammijs <3

37 ideer til overskrifter som selger

Skrevet 18.11.2014 klokken 08:48 | Kategori: Media | Kommentarer: 0


  • Hei! det er alltid lurt og ha overskrifter som selger og trekker oppmerksomhet. Med en bra overskrift trekker du menneskers oppmerksomhet med en gang. S en bra overskrift teller like mye som selve innholdet i teksten din. Derfor tenkte jeg og gi dere 37 forskjellige ideer som kan trekke deg masse selgere til din blogg eller nettside. Hper dette hjelper deg! :D
  • xoxo. Amalie

  1. Still et sprsml i overskriften.
    ?Hva er det kvinner har som menn mangler?

  2. Heng deg p dagsaktuelle saker
    ?Slik fr du hurtig og riktig legehjelp ? samtidig som personen bak deg rykker frem i helseken?

  3. Skap en helt ny terminologi
    ?Ny ?inbound marketing? ? 62% billigere enn tradisjonell markedsfring?

  4. Tilby nyheter med bruk av ordene ?ny?, ?introdksjon?, eller ?n annonseres?
    ?Nytt i Norge?fedmegentesten som gir deg svaret p hvorfor du er overvektig?

  5. Gi leseren en kommando ? fortell han at han skal gjre noe
    ?Prv ?drukne? denne mobiltelefonen?

  6. Bruk tall og statistikk
    ?Hvem har hrt om eiendomsmegleren som i 9 av 10 salg oppnr en salgspris p mer enn 100% over takst??

  7. Gi leseren et lfte om nyttig informasjon
    ?Slik unngr du de strste feilene du kan gjre nr du skal kjpe ny bolig?

  8. Uthev tilbudet ditt
    ?N kan du strmme alle filmene fra Hollywood ? akkurat som du gjr med Spotify ?

  9. Fortell en historie
    ?De lo da jeg tok mikrofonen ? men nr jeg begynte synge?.?
  10. Kom med en anbefaling
    ?7 ting en herregarderobe M inneholde?

  11. F frem en fordel
    ?Hndtering av sosiale medier ? en gang tidkrevende og uoversiktlig, n kjapt og enkelt?

  12. Gjr en sammenligning
    ?Hvordan lse byens luftforurensing ? til halve prisen av vanlig bensin og diesel?

  13. Bruk ord som hjelper leseren visualisere
    ?Hvorfor noen menn drypper som en kran, og hvordan du kan unng det?

  14. Bruk en kundeuttalelse
    ?Etter ha innfrt ABCs kvalitetssystemer, har vi hatt en nedgang i antall ulykker p 74%?

  15. Tilby en gratis e-bok, rapport, eller lignende
    ?Ny GRATIS e-bok gir deg steg-for-steg guiden til suksess innen internettmarkedsfring?

  16. Legg frem salgsforslaget ditt enkelt og direkte
    ?Nettbutikk til halve prisen med dobbelt s mye funksjonalitet som vre konkurrenter?

  17. Vekk leserens nysgjerrighet
    ?Det eneste multiverktyet du trenger. Hint: Det er IKKE det du tror!?

  18. Lov avslre en hemmelighet
    ?Hemmeligheten til lre spille gitar p 30 dager?

  19. Vr spesifikk
    ?rets bil i Europa ?Full tank p koster deg null kroner, og da har du i tillegg gratis parkering, fri bompassering og god samvittighet.?

  20. Mlrett budskapet mot en bestemt type leser
    ?Vi leter etter folk som kan blogge om helsekost for kvinner over 40″

  21. Legg til et tidselement
    ?Vi tar timeservice p bilen din mens du venter ? gode stoler, gratis Wi-Fi, nybrygget kaffe og ferske aviser?

  22. Vektlegg kostnadsbesparelser, rabatter eller verdi for pengene
    ?Lagerutsalg ? N kan du f dyre merkeklr til 10 kroner kiloen?

  23. Gi leseren gode nyheter
    ?Du blir aldri for gammel til a sex som en tyvering?

  24. Tilby et alternativ til andre produkter og tjenester
    ?Ikke tid til universitetet ? Ta en Master hjemme?

  25. Gi kunden en utfordring
    ?Vil huden din tle fingertrykktesten?

  26. Legg vekt p en garanti
    ?Alltid billigere enn vre konkurrenter. Hvis ikke fr du produktet gratis?

  27. Sl fast prisen
    ?F en ny profesjonell ?corporate profile? til 5.000 kroner?

  28. Legg opp til en tilsynelatende motsigelse
    ?Tjen penger p innsideinformasjon ? 100% lovlig?

  29. Tilby en eksklusivitet som leseren ikke kan f andre steder
    ?Oppn varig vektreduksjon med denne lite kjente slankemetoden?

  30. Adressr leserens bekymringer
    ?Hvorfor mange reisende blir syke ? og hva du kan gjre med det?

  31. S sprtt som det enn hres ut
    ?S sprtt som det enn hres ut, denne treningsmetoden gjr at du tar 100 armhevinger innen 7 uker?

  32. Gi et stort lfte
    ?Profesjonelle websider fra India, til en tiendedel av prisen du betaler i Norge?

  33. Vis avkastning p investering nr man kjper tjenesten din
    ?Ansetter du feil person, koster det deg tre ganger rslnnen til vedkommende?

  34. Benytt en ?grunnen-til?-overskrift
    ?10 grunner til hvorfor smarte SMB-markedsfrere ikke kjper tjenester fra de tradisjonelle reklamebyrene?

  35. Svar p viktige sprsml om dine produkter eller tjenester
    ?20 sprsml du m stille deg fr du kjper deg ny bil?og ett godt svar p hvert av dem.?

  36. Legg vekt p verdien av dine spesialtilbud
    ?Denne pakken fr du gratis ? Bestill n og f for 2.000 kroner i gaver nr du blir medlem?

  37. Hjelp leseren oppn et ml
    ?G ned 10 kilo p 10 uker, uten sulte deg?



. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

0 kommentarer

Media is the new thing

Skrevet 17.11.2014 klokken 12:55 | Kategori: Media | Kommentarer: 4


Sosiale medierer medier (kanaler eller plattformer) som ved hjelp av Internett teknologi pner for interaksjon mellom to eller flere mennesker (brukere).Web2.0, og som tillater skapelse og utveksling av brukergenerert innhold.Med interaksjon mellom brukerne menes blant annet deling, rating og tagging, eller poste kommentarer til bilder, artikler eller annet innhold og informasjon.Eksempler p sosiale medier er sosiale nettsamfunn som Facebook, Twitter, Google+, skype, Youtube, Myspace, instagram, Snapchat, men ogs spill via spillkontroller(f.eks. PlayStation, Xbox, Nintendo, Steam eller andre web-baserte spillplattformer og spillkanaler), Blogging, videoblogging og mange andre ting.I motsetning til tradisjonelle medier som er tv, radio og aviser det brukerne som setter fringen for hva innholdet skal vre, og ikke en overordnet avsender.Sosiale medier blir i hovedsak driftet p salg av personopplysninger og reklame. Det du legger ut p media forblir p media som vil si at hvis jeg legger ut et bilde her og sletter det etter p s er det og svever rundt p nettet et sted uansett. S du m vre veldig forsiktig med det du legger ut p nettet.

Ungdommer og sosiale medier:

Ungdommer n til dags bruker utrolig mye tid p media og de fleste har enten en iphone, ipad eller pc til og chatte p facebook, snapchat, instagram, twitter osv. Det at unger i veldig lav alder som har egne ipader helt ned i alder av 5-6 r , og der er egentlig veldig gale. Unger og ungdommer som blir vokst opp n i sennere tid vil ikke kunne vite hvordan det er og leve uten sosiale medier snn som vre eldre generasjoner i familien.

Hper du lrte lit mer om Sosiale Medier. Medier er noe som inspirere meg utrolig mye og jeg lurer fortsatt p om jeg skal g media og kommunikasjons linjen p Vidergende skole men er veldig usikker og det str mellom media og musikk, dans og drama linjen. Ha en strlende dag videre. :D

xoxo, Amalie








. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

4 kommentarer

hits