ammijs <3

37 ideer til overskrifter som selger

Skrevet 18.11.2014 klokken 08:48 | Kategori: Media | Kommentarer: 0


  • Hei! det er alltid lurt og ha overskrifter som selger og trekker oppmerksomhet. Med en bra overskrift trekker du menneskers oppmerksomhet med en gang. Så en bra overskrift teller like mye som selve innholdet i teksten din. Derfor tenkte jeg og gi dere 37 forskjellige ideer som kan trekke deg masse selgere til din blogg eller nettside. Håper dette hjelper deg! :D 
  • xoxo. Amalie

  1. Still et spørsmål i overskriften.
    ?Hva er det kvinner har som menn mangler?

  2. Heng deg på dagsaktuelle saker
    ?Slik får du hurtig og riktig legehjelp ? samtidig som personen bak deg rykker frem i helsekøen?

  3. Skap en helt ny terminologi
    ?Ny ?inbound marketing? ? 62% billigere enn tradisjonell markedsføring?

  4. Tilby nyheter med bruk av ordene ?ny?, ?introdksjon?, eller ?nå annonseres?
    ?Nytt i Norge?fedmegentesten som gir deg svaret på hvorfor du er overvektig?

  5. Gi leseren en kommando ? fortell han at han skal gjøre noe
    ?Prøv å ?drukne? denne mobiltelefonen?

  6. Bruk tall og statistikk
    ?Hvem har hørt om eiendomsmegleren som i 9 av 10 salg oppnår en salgspris på mer enn 100% over takst??

  7. Gi leseren et løfte om nyttig informasjon
    ?Slik unngår du de største feilene du kan gjøre når du skal kjøpe ny bolig?

  8. Uthev tilbudet ditt
    ?Nå kan du strømme alle filmene fra Hollywood ? akkurat som du gjør med Spotify ?

  9. Fortell en historie 
    ?De lo da jeg tok mikrofonen ? men når jeg begynte å synge?.?
  10. Kom med en anbefaling
    ?7 ting en herregarderobe MÅ inneholde?

  11. Få frem en fordel
    ?Håndtering av sosiale medier ? en gang tidkrevende og uoversiktlig, nå kjapt og enkelt?

  12. Gjør en sammenligning
    ?Hvordan løse byens luftforurensing ? til halve prisen av vanlig bensin og diesel?

  13. Bruk ord som hjelper leseren å visualisere
    ?Hvorfor noen menn drypper som en kran, og hvordan du kan unngå det?

  14. Bruk en kundeuttalelse
    ?Etter å ha innført ABCs kvalitetssystemer, har vi hatt en nedgang i antall ulykker på 74%?

  15. Tilby en gratis e-bok, rapport, eller lignende
    ?Ny GRATIS e-bok gir deg steg-for-steg guiden til suksess innen internettmarkedsføring?

  16. Legg frem salgsforslaget ditt enkelt og direkte
    ?Nettbutikk til halve prisen med dobbelt så mye funksjonalitet som våre konkurrenter?

  17. Vekk leserens nysgjerrighet
    ?Det eneste multiverktøyet du trenger. Hint: Det er IKKE det du tror!?

  18. Lov å avsløre en hemmelighet
    ?Hemmeligheten til å lære å spille gitar på 30 dager?

  19. Vær spesifikk
    ?Årets bil i Europa ? Full tank på  koster deg null kroner, og da har du i tillegg gratis parkering, fri bompassering og god samvittighet.?

  20. Målrett budskapet mot en bestemt type leser
    ?Vi leter etter folk som kan blogge om helsekost for kvinner over 40″

  21. Legg til et tidselement
    ?Vi tar timeservice på bilen din mens du venter ? gode stoler, gratis Wi-Fi, nybrygget kaffe og ferske aviser?

  22. Vektlegg kostnadsbesparelser, rabatter eller verdi for pengene
    ?Lagerutsalg ? Nå kan du få dyre merkeklær til 10 kroner kiloen?

  23. Gi leseren gode nyheter
    ?Du blir aldri for gammel til å a sex som en tyveåring?

  24. Tilby et alternativ til andre produkter og tjenester
    ?Ikke tid til universitetet ? Ta en Master hjemme?

  25. Gi kunden en utfordring
    ?Vil huden din tåle fingertrykktesten?

  26. Legg vekt på en garanti
    ?Alltid billigere enn våre konkurrenter. Hvis ikke får du produktet gratis?

  27. Slå fast prisen
    ?Få en ny profesjonell ?corporate profile? til 5.000 kroner?

  28. Legg opp til en tilsynelatende motsigelse
    ?Tjen penger på innsideinformasjon ? 100% lovlig?

  29. Tilby en eksklusivitet som leseren ikke kan få andre steder
    ?Oppnå varig vektreduksjon med denne lite kjente slankemetoden?

  30. Adressér leserens bekymringer
    ?Hvorfor mange reisende blir syke ? og hva du kan gjøre med det?

  31. Så sprøtt som det enn høres ut
    ?Så sprøtt som det enn høres ut, denne treningsmetoden gjør at du tar 100 armhevinger innen 7 uker?

  32. Gi et stort løfte
    ?Profesjonelle websider fra India, til en tiendedel av prisen du betaler i Norge?

  33. Vis avkastning på investering når man kjøper tjenesten din
    ?Ansetter du feil person, koster det deg tre ganger årslønnen til vedkommende?

  34. Benytt en ?grunnen-til?-overskrift
    ?10 grunner til hvorfor smarte SMB-markedsførere ikke kjøper tjenester fra de tradisjonelle reklamebyråene?

  35. Svar på viktige spørsmål om dine produkter eller tjenester
    ?20 spørsmål du må stille deg før du kjøper deg ny bil?og ett godt svar på hvert av dem.?

  36. Legg vekt på verdien av dine spesialtilbud
    ?Denne pakken får du gratis ? Bestill nå og få for 2.000 kroner i gaver når du blir medlem?

  37. Hjelp leseren å oppnå et mål
    ?Gå ned 10 kilo på 10 uker, uten å sulte deg?



. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

0 kommentarer

Media is the new thing

Skrevet 17.11.2014 klokken 12:55 | Kategori: Media | Kommentarer: 4


Sosiale medier er medier (kanaler eller plattformer) som ved hjelp av Internett teknologi åpner for interaksjon mellom to eller flere mennesker (brukere). Web 2.0, og som tillater skapelse og utveksling av brukergenerert innhold. Med interaksjon mellom brukerne menes blant annet deling, rating og tagging, eller å poste kommentarer til bilder, artikler eller annet innhold og informasjon. Eksempler på sosiale medier er sosiale nettsamfunn som Facebook, Twitter, Google+, skype, Youtube, Myspace, instagram, Snapchat, men også spill via spillkontroller (f.eks. PlayStation, Xbox, Nintendo, Steam eller andre web-baserte spillplattformer og spillkanaler), Blogging, videoblogging og mange andre ting. I motsetning til tradisjonelle medier som er tv, radio og avis er det brukerne som setter føringen for hva innholdet skal være, og ikke en overordnet avsender. Sosiale medier blir i hovedsak driftet på salg av personopplysninger og reklame. Det du legger ut på media forblir på media som vil si at hvis jeg legger ut et bilde her og sletter det etter på så er det og svever rundt på nettet et sted uansett. Så du må være veldig forsiktig med det du legger ut på nettet.

Ungdommer og sosiale medier:

Ungdommer nå til dags bruker utrolig mye tid på media og de fleste har enten en iphone, ipad eller pc til og chatte på facebook, snapchat, instagram, twitter osv. Det at unger i veldig lav alder som har egne ipader helt ned i alder av  5-6 år , og der er egentlig veldig gale. Unger og ungdommer som blir vokst opp nå i sennere tid vil ikke kunne vite hvordan det er og leve uten sosiale medier sånn som våre eldre generasjoner i familien.

Håper du lærte lit mer om Sosiale Medier. Medier er noe som inspirere meg utrolig mye og jeg lurer fortsatt på om jeg skal gå media og kommunikasjons linjen på Vidergående skole men er veldig usikker og det står mellom media og musikk, dans og drama linjen. Ha en strålende dag videre. :D

xoxo, Amalie








. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

4 kommentarer

hits